FANDOM

Zgromadzenie - jeden z najważniejszych obrządków magicznych tego świata, wiążący wszystkich magów potężną, pradawną magią. Decyzje podjęte przez Zgromadzenie są najświętszym słowem, którego nie odważy się podważyć żaden mag. Po ponad trzech wiekach nadszedł czas by najpotężniejsi magowie ponownie zebrali się i podjęli, być może, najważniejszą decyzję w historii sztuk magicznych. To co było rozdzielone, zostanie złączone w jedność. Zgromadzenie tego dopilnuje…

Zgromadzenie jest spotkaniem, trwającym nawet wiele dni, najpotężniejszych magów, często samych przywódców nurtów magicznych, zwoływane podczas sytuacji kryzysowych czy w obliczu decyzji mających wpływ na wszystkie nurty magiczne.

HISTORIAEdytuj

Pierwsze Zgromadzenie powstało dawno dawno temu, gdy garstka Tradycjonalistów zebrała się by położyć kres tyranii Czarnoksiężnika A’thula. Członkowie Zgromadzenia długo radzili nad tym jak go pokonać i dopiero po długiej, okupionej wieloma ofiarami walce, tyran został zniszczony. Od tego momentu Zgromadzenie stało się bardzo ważnym rytuałem i mimo iż zwoływane było rzadko przez Tradycjonalistów, pozostałe nurty nie lekceważą tego obrządku i uczestniczą w każdym zwołanym Zgromadzeniu.

NATURA ZGROMADZENIAEdytuj

Zgromadzenie nie jest jedynie ważnym spotkaniem magów. Legendy głoszą, że zanim na ziemi pojawił się którykolwiek ze współczesnych nurtów magia już istniała i potrafiła wiązać nieświadomych ludzi potężnymi więzami. Mimo iż na początku Zgromadzenie miało formę słownego sojuszu, obecnie rządzi się ono potężnymi prawami, których żaden mag nie odważy się złamać. Magowie teoretyzują, iż przysięga i ofiara pierwszych członków Zgromadzenia zmieniła zwykłą naradę w rodzaj magicznego rytuału, który wiąże członków wszystkich nurtów specjalnymi zasadami.

Gdy zwołane jest Zgromadzenie następuje tymczasowy rozejm między nurtami magicznymi. Żaden mag, świadomie lojalny przywódcom swojego ugrupowania, nie może zabić w pojedynku innego maga wiernego swojemu nurtowi. Pojedynki są dozwolone, jednak zabronione jest świadome zabicie drugiego maga.

Zgromadzenie zakończone jest podczas Kulminacji – ostatniego rytuału podczas którego ogłaszana jest ostateczna decyzja. Zgromadzenie może trwać przez wiele dni w trakcie których, poprzez pojedynki i testy magiczne, ustalane jest, która grupa będzie przewodzić podczas Kulminacji i tym samym będzie posiadać decydujący głos podczas narad.

Magia, która włada Zgromadzeniem jest równie potężna, co zmienna. Niektórzy twierdzą, że Zgromadzenie samo decyduje kiedy zostanie ogłoszone, wpływając na wolę nieświadomych magów. Teoria świadomej magii Zgromadzenia wydaje się być przynajmniej częściowo prawdziwa, gdyż często nawet magowie, którzy je zwołali nie mają wpływu na pojawienie się nowych zasad.

Od Trzeciego Zgromadzenia, wydarzeniu temu prawie zawsze towarzyszy Bal Wszechmagiczny.