FANDOM

Wybrańcy
Wybrancy
Herb Wybrańców
Dane
Przywódca Rada Lemniskaty
Główna Siedziba brak (członkowie Rady spotykają się w innym miejscu za każdym razem)

Wybrańcy to jeden z trzech głównych nurtów magicznych , którego członkowie charakteryzują się potężnymi mocami otrzymanymi od magicznych istot.

WięźEdytuj

Mówi się, że Wybrańców jest tak wielu, jak wiele jest istot magicznych na świecie. Z naukowego punktu widzenia trzeba się zgodzić z tym stwierdzeniem, ale jedynie częściowo. Nie da się ukryć, badania to potwierdzają, że dowolny Wybraniec to człowiek, którego wystarczająco silna magicznie istota obdarzyła zdolnościami magicznymi.

Proces powiązania Wybrańca zależy od natury Patrona, istoty, która może stanowić źródło jego magii. Niektóre istoty nie liczą się ze zdaniem swojego przedstawiciela i zmuszają wybraną osobę do służby. Inne mogą wymagać tylko, aby Wybraniec wykazał chęć do korzystania z mocy Patrona i przestrzegał jego zasad by mieć stały dostęp do magii. Wielu Wybrańców i badaczy określa to mianem Kontraktu - Patron nawiązuje kontakt ze swym Wybrańcem, określa reguły jakich musi przestrzegać oraz co musi poświęcić w zamian za moc. Dla kontrastu umagicznienie Wybrańca bez jego zgody nosi miano Wcielenia.

Związek między Patronem i Wybrańcem zależy od możliwości magicznych istoty. W pewnych przypadkach śmierć istoty powoduje utratę mocy Wybrańca, natomiast niektórzy Wybrańcy w takim przypadku przybierają formę swojego Patrona, zajmując jego miejsce. Patron może być też złośliwą istotą, która moc Wybrańca powiązała z jakąś okrutną klątwą, wyłącznie po to by, dla własnej rozrywki, obserwować zmagania Wybrańca z losem. Od charakteru Patrona też zależy stopień kontaktu z jego Wybrańcem – istnieją istoty szlachetne, pomagające swoim Wybrańcom jak i również takie, które zostawiają swoich przedstawicieli na pastwę losu.

Wybrańcem może zostać każda osoba – od żebraka starającego się przetrwać kolejną mroźną zimę, przez szlachciankę opływającą w luksusy, po jednego z magów, który porzucił swoje studia na rzecz nowej mocy. Wszystko zależy od kaprysu Patrona i, czasami, woli Wybrańca.

Wybrańcy nie stanowią homogenicznej grupy. Każdy osobnik podlega wyznaczonym przez Patrona regułom, kieruje się swoimi zasadami, współpracuje z innymi wtedy kiedy chce lub nakazuje mu własny kodeks. Często osoba wyznaczona przez istotę nie zdaje sobie sprawy co ją czeka po zawarciu Kontraktu. Skutkiem takiej umowy może być nawet utrata pozycji, szacunku, miłości najbliższych osób, w zamian za moc, która stanie się bardziej brzemieniem niż darem.

Natura magiiEdytuj

Potrafiła biegać szybciej niż wilk piaskowy i skakać wyżej niż srebrny skoczek. W walce wręcz rozgromiła oddział uzbrojonych po zęby strażników miejskich. Jednak najgorsze zaczęło się, gdy wezwaliśmy grupę magów by opanować ją czarami. Trzech zginęło rozciętych czarnymi ostrzami, które dziewczyna przyzwała i wysłała w ich stronę jedynie niedbałym machnięciem ręki. Nie da się opisać naszego zaskoczenia i ulgi, gdy udało się ją złapać podstępem i prostą pułapką petryfikacyjną, której studenci uczą się na pierwszym roku...

–Profesor Virem, Notatka osobista z pojmania Czarnej Róży

Jak wspomnieliśmy wyżej, zdolności Wybrańca zależą od Patrona. Potężne istoty mogą zdecydować jaki zakres umiejętności otrzyma ich Wybraniec, niektóre natomiast mają dość mocy by jedynie obdarzyć człowieka mocą i egzekwować posłuszeństwo. Prawdziwy potencjał takiego Wybrańca pozostaje tajemnicą zarówno dla Patrona jak i samego maga. Magia Wybrańców może się rozwijać, jednak nigdy nie wymaga wcześniejszych, wieloletnich studiów akademickich. Manifestacje ich mocy nie wymagają również żadnych rytuałów, wcześniejszych przygotowań. W pewnych przypadkach, proste, praktyczne zaklęcia mogą być używane wielokrotnie, bez konkretnego limitu, ratując Wybrańca w krytycznej sytuacji.

Magia Wybrańców jest bardzo potężna, jednakże zawsze jej cena jest wysoka. Niejednokrotnie, gdy Wybrańcy nadużywający swojej mocy - zostają przez nią zniszczeni. Przewertowanie ksiąg opisujących tę grupę dość szybko ujawni relacje naocznych świadków, którzy widzieli Wybrańców rozszarpywanych żywcem przez magię, którą przyzwali dla własnych celów. Niektórzy uczeni wysuwają teorię, że magia Wybrańca jest w pewnych przypadkach świadomym tworem, przynajmniej częściowo niezależnym od właściciela i Patrona, który ją stworzył. Jednak są to wyłącznie spekulacje.

W porównaniu ze studentami Akademii czy tradycyjnymi magami, Wybrańcom brakuje elastyczności w doborze umiejętności magicznych. Mogą do pewnego stopnia rozwijać swoje dotychczasowe umiejętności, wzmacniać je, jednak nie są w stanie nauczyć się nowych zaklęć z zupełnie innej dziedziny niż to, co otrzymali od Patrona. Dlatego wielu Wybrańców decyduje się na podjęcie dodatkowego szkolenia, np. w szermierce, łucznictwie czy walce wręcz, by wspomagać magię sprawnością fizyczną. Dzięki temu posiadają duże rezerwy wytrzymałości pozwalające im walczyć długo po tym jak Akademicy i Tradycjonaliści wyczerpali wszystkie swoje atuty.

Dodatkowo wraz z mocą Wybrańcy zyskują pewne słabości, o których mogą, ale nie koniecznie muszą, zostać poinformowani przez Patrona. Nieraz nagłe odkrycie “słabego punktu” w trakcie walki było ostatnim spostrzeżeniem Wybrańca.

HistoriaEdytuj

Piątego dnia u wrót pałacu króla Tuumy stanął łysy starzec i oznajmił, by nie lękał się król i jego poddani albowiem on jest Wysłannikiem Roxla, Czerwonego Orła. Gdy wróg stanął u granic królestwa, Wysłannik Roxla stanął przed żołnierzami i przybrał formę wielkiego ognistego orła, który rozgromił wrogów Tuumy by potem zniknąć bez śladu.

–Anonim, Fragment powieści Błogosławieństwo Roxla, Zwoje Pradawnego Królestwa

Niektórzy twierdzą, że pierwsi Wybrańcy pojawili się na długo zanim ludzie zaczęli parać się tradycyjną magią. Fascynaci historii, zakopani wśród stosów starożytnych zwojów, które dotrwały do współczesnych czasów, potrafią ciągnąć długie dyskusje, sprzeczając się w której legendzie jest najwięcej prawdy i jaka jest geneza tych fascynujących istot. Historia pełna jest opowieści o ludzkich awatarach bóstw, nieznajomych, których pojawieniom towarzyszyły różne niewyjaśnione zjawiska, o straszliwych półbogach, dawniej ludziach, którzy daną moc wykorzystywali do gnębienia słabszych od siebie. Niektórzy pierwszym Wybrańcom przypisują sformułowanie podstaw tradycyjnych nauk magicznych oraz powołanie do życia Zgromadzeń.

Wielu magów, zwłaszcza mocno konserwatywnych, ignoruje badania i obserwacje kolegów, jednak nie mogą zaprzeczyć faktowi, iż ilość Wybrańców rośnie z roku na rok. Niestety, ilość nie idzie w parze z jakością. W czasach starożytnych, gdy ludzie byli zdani na łaskę i niełaskę potężnych, mitycznych stworzeń wśród nich kroczyli również bardzo potężni Wybrańcy, prawie dorównujący bogom. Z czasem, tak jak stworzenia z legend ustąpiły miejsca swoim słabszym braciom tak i Wybrańcy stracili wiele ze swojego wpływu na losy świata. Stopniowo spychani na margines przez Tradycjonalistów, aktualnie są traktowani w wielu przypadkach jak wybryki natury, których należy unikać za wszelką cenę.

Ostracyzm ze strony innych ugrupowań prowokuje niektórych Wybrańców do buntu i otwartego konfliktu, prowadząc często do łamania prawa i pogłębiania społecznej niechęci do innych przedstawicieli tego nurtu.

OrganizacjaEdytuj

Będziemy mieć prawo. Będziemy mieć pokój.

–Jenric Przeklęty, test

Jako że każdy Wybraniec podlega przede wszystkim własnym zasadom, przez długi czas to ugrupowanie nie posiadało żadnej konkretnej hierarchii. Rosnąca ilość Wybrańców i zbrodni popełnianych przez wyjętych spod prawa przedstawicieli tej grupy, zmotywowała trzech potężnych Wybrańców do uformowania Rady Lemniskaty, zwanej potocznie Radą Trzech. Jej celem jest ustalenie wspólnych zasad dla dobra i poprawy wizerunku Wybrańców. Aktualnie w Radzie zasiadają:

Jenric Przeklęty - Wcielony najemnik, który jest odpowiedzialny przede wszystkim za koordynowanie Łowców zajmujących się łapaniem i doprowadzaniem przed wymiar prawa niebezpiecznych Wybrańców.

Złota Zbroja - doświadczona Wybranka, która jest nieformalnym przywódcą grupy. To z jej inicjatywy powstała Rada oraz Strażnicy, a plotki głoszą, że to nie koniec jej planów odnośnie Wybrańców. Nadzoruje Kurierów, których zadaniem jest sprawne przekazywanie informacji pozostałym grupom.

Magiczna Koniczyna - Wybranka, która niedawno została obdarzona starożytną mocą. Złota Zbroja chciała by Koniczyna dołączyła do Rady jako młoda przedstawicielka chwalebnej linii strażniczek pokoju i sprawiedliwości. Koniczyna otrzymała dowództwo nad Obrońcami, którzy strzegą zwykłych ludzi przed wrogimi istotami i ludźmi, często współpracując z Łowcami.

Oczywiście nie wszyscy zgadzają się z dominacją Rady, uznając inicjatywę za naruszenie ich wolności i nie wahają się przed określeniem Rady mianem tyranów. Mimo tego wielu zgadza się na nowy porządek, widząc, że ich działania nieraz ratowały zarówno innych Wybrańców i zwykłych ludzi.

GaleriaEdytuj

Nurty magiczne
Tradycjonaliści | Akademicy | Wybrańcy